Alhamdulillah…

Assalamualaikum wbt…

sudah lebih 6 bulan aku  tidak singgah di blog untuk menukilkan pelbagai peristiwa yg berlaku..mungkin sentuhan kali ini sebagai rangkuman detik2 itu penutup bagi tahun 2009…

Antaranya buat pertama kali dalam sejarah MPP Usim menganjurkan Karnival Mahasiswa,mungkin banyak kekurangan yg berlaku dalam penganjuran..tp,itulah dinamakan pengalaman utk diperbaiki dari masa ke semasa..Alhamdilillah,selesai sudah…

Dalam sibuk2 jadi MPP,dawat tawaran jadi imam di Masjid Qariah Batang Benar..moga2 aku di jalan yang benar..kini dah hampir 3bulan aku bertugas di sana..syukur,dah dapat sesuaikan diri dgn penduduk kg ini dan boleh bahagikan masa antara belaja,bertugas dan tanggungjawab yg lain dengan baik..alhamdulillah…

Yang paling membuatkan aku bersyukur,sekarang sudah bergelar seorang suami…perkara yg aku paling nak elakkan ialah bernikah ketika belajar..namun,semuanya dah menjadi suratan dan ketentuan Ilahi..nikah jugak aku..dulu kawan2 ajak sambung mesir aku tak minat,atas alasan takut kawen kat sana..rupanya kalau nak kawen nie,kat mana2 pun boleh kawen..tak payah tunggu g mesir ngan uia,kat usim pun boleh…terima kasih zaujahku (Norizan A Razak)  yg memahami kesibukanku..

Alhamdulillah..segala urusan dah selesai,hutang piutang xder..betol la islam cakap,kawen nie murah rezeki.. dalam xsangka2..selama 3tahun aku menceburi bidang debat bahasa arab di USIM,akhirnya..dapat juga mengharumkan nama usim dipersada debat diraja..pasukan debatku bersama dgn wong ngi syam (Hisyam Hanafi),Bro Izzat (Mohd Izzat Amsyar)dan penyelidik team kami Syahir Mat Amin yg bertungkus lumus membantu sehingga najah akhirnya di pentas akhir debat diraja UM 2009 tahun ini..

Kami pun xsangka langsung dalam keadaan tiada persediaan rapi,mampu juga menggalahkan gergasi debat arab Malaya,UIAM..namun tu la kata org,kalau dah rezeki..xkemana..terima kasih ustaz2 yg banyak membantu,dan team junior..hani,naim,maisarah dan daus..moga kalian meneruskan perjuangan ini dan mengekalkan kejuaraan ini pada zaman2 mendatang..alhamdulillah..

Perkara yang paling xdisangka2..aku bakal bergelar abi 7bln lebih lagi..zaujahku prgnnt,bak kata org lama (bunting pelamin)..namun yang paling kesian,dia dok tanggung sorang2 kat Jordan..zaujahku mengikuti program kursus bahasa arab selama 40hari di Yarmok University bersama 4lagi student Usim yang lain,program ini ditaja oleh pihak USIM sepenuhnya….namun,aku harapkan dia tabah menaggung amanah Ilahi kepada kami..minggu nie dia balik la..

mungkin banyak lagi yang xdapat nak dicoretkan diruangan ini..namun segala yg berlaku ada hikmahnya.. alhamdilillah..syukur byk2 pd Allah..sblm mengakhiri kalam ini,muhasabah itu perlu dalam kehidupan,moga yg baik itu diteruskan,yg buruk itu ditinggalkan..moga iman dan taqwa kita lebih bertambah kepadaNya..

alhamdulillah…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: